Helgen.

I lördags var min plan på att plugga, mamma och Tyra skulle dra på badhuset och härja lös.

Hittade en Tripptrapp stol på Blocket som jag rejsade iväg för att köpa och där någonstans efter vägen till Måttsund skapades planerna på att bara åka en snabbsväng ut med Joels skoter och möta upp Lehtonens med fler.

Denna snabbsväng slutade tre timmar senare, efter lite dåligt med lokalsinne á la vart fan är vi?, fastkörning, trädinkörning (inte av oss då) och diverse annat skojsigt.

Så här fast var Mattamusta.

Och så här nöjd var jag.


Men aaaaalltså! Sist jag körde skoter, om man bortser från några enstaka väääldigt korta provsvängar med några få lånade skotrar, så var det nog 15 år sen?! Och fan vad jag har glömt bort hur kul det är!

Trodde jag blivit så där vuxen, vi vet, att jag aldrig skulle våga gasa, burka och fara och hoppa igen, men några körningar till lär nog Lindur vara king igen på att hantera skotra igen. ;) OM jag nu får köra igen... Haha.

Tyra och mommo
hade haft jättekul på badhuset, och tokungen hade härjat på som aldrig förr, hoppat, dykt och simmat sej helt slut. Så då jag kom hem efter färden sov hon djupt ändå till halvfyra innan hon vaknade till liv igen och vi startade lördagsmyset med frukt och popcorn och Bompa. :)

Meriam kom hit på kvällskvisten och vi surrade massa och kollade film (även om jag däckade rätt fort).

Söndag var en riktigt slösöndag där inte många knop blev gjorda på förmiddagen, men på eftermiddagen planterade Tyra om mormors blommor och jag... gjorde inte mycket..?!



Sen drog vi iväg och fyndade en jättepåse med Duplo för en hundring och hämtade mina blommor från Vinkel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0