Nu kan jag inte hålla mej längre...

Alltså.

Jag är inte så särskilt politiskt insatt. Jag har gjort min plikt och röstat, eftersom jag anser att har man inte gjort det, har man inget att gnälla om heller.
Jag var inte alls säker på vad jag skulle rösta på ens då jag och syrran knallade över till vallokalerna, som vi hade på olika områden. Jag bestämde mej faktiskt på plats, där jag stod med en Sosse lapp i handen som jag fick på väg in och tittade på alla andra lappar framför mej med olika partier. Det blev den jag höll i.
Jag röstade till fördel för mitt barn. Dom sjuka och dom gamla. Inte för att jag håller med om partiet i många frågor, jag är riktigt emot vissa frågor dom har. Men för att det var det enda parti som jag trodde kunde vara bäst för mej och min familj i första hand.

Jag tror det är så dom flesta röstar. Det som är bäst för en själv och ens egen alternativt anhörigas livssituation.

Och jag utesluter inte mina vänner som röstat på Moderaterna eller andra delar av alliansen. Inte heller dom som röstat på Miljopartiet eller Feministiskt Initiativ. Och heller inte Sverigedemokraterna.

Som sagt, så är jag inte så särskilt politiskt insatt. Men däremot vet jag att vi bor i Sverige, som säger sig vara demokratiskt och ha yttrandefrihet.

Och jag anser att det är helt sinnessjukt det media och framför allt alla andra partier håller på med. Denna kampanj med att frysa ut SD. Nu är det ju faktiskt så att, ja som sagt, vi lever i en demokrati, och det svenska folket har sagt sitt, över 300 000 svenskar vill ha in detta parti i riksdagen. Ska man då strunta i alla dessa människor och mobba ut SD därför att dom inte har den ideologi som andra och ses som stötande av väldigt många?
Jag vet inte om jag kan kalla det så demokratiskt.

Kanske ska andra partier lära sig något av detta och lyssna på folket och se till vad detta missnöje beror på? För det tror jag. Jag tror det är väldigt många som missnöjesröstat.

Kommentarer
Postat av: ♥ Sussi - Galen norrbottning ♥

Bra skrivet Linda :D Hållr med dig till 100% :D

2010-09-21 @ 22:53:17
URL: http://sussisliv.blogg.se/
Postat av: Livan

Ja det klart att det är så. Och sen är det ju även så att folk röstar nog mycket på dem eftersom de inte vet vad de vill och vad de står för egentligen. Men eftersom ingen tar en debatt med dem så blir det tyst. Och det tjänar SD på. Men jag tror att de frågor som SD tar upp är väldigt känsliga frågor för de övriga partierna, och det är nog därför de vänder ryggen - För att slippa tala om det som är svårt.



2010-09-21 @ 23:11:24
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Carro

Det där är precis vad jag har tänkt, varför ha ett val där svenska folket får välja sen när dom inte gillar resultatet så funderas det till och med på omval.. nääe, bra skrivet :)

2010-09-22 @ 08:36:09
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0