Student, på rikt!

Nu har man avklarat dag tre av det nya livet som student. Dessa två veckor innan räknas ju inte riktigt, då vi inte haft lektioner, utan bara studieförberedande föreläsningar. Inte för att dom var så där jättelätta dom heller, när man varit hemma i nästan två år är heldagar fulla med massa info och föreläsningar typ hjärngympa motsvarande ett maratonlopp för en soffpotatis.

Men som sagt, nu har det börjat på riktigt.

Första föreläsningen började med BEE (läraren alltså, i förkortad version), jag vet inte riktgit vad jag ska säga om det, mer än att besvikelsen var total, då man först suttit och lyssnat på hennes föreläsning och blivit riktigt glad över att ha fått en så bra lärare, som verkar brinna för det hon gör! Fram tills jag och Meriam gick fram efteråt och försökte prata med människan.... STOR besvikelse, då hon inte var särskilt sugen på att prata med oss verkade det som. Han slängde fram ett kort svar på våran fråga och vände på klacken och gick. Mitt i allt, bara så där...
Idag var besvikelsen ännu större, då man inser att hon verkligen lagt ribban högt, för högt. Tror inte hon riktigt förstår/inser/bryr sej att hon står och föreläser för ett gäng rookies, som inte hört hälften av orden och sakerna hon pratar om, och tuggar på i ett rasande tempo, där man hinner anteckna halva meningar, innan hon hoppar vidare till nästa kapitel eller stycke...
Bara gilla läget och att läsa på ordentligt innan, på dom kapitel hon ska prata om, så man kanske förstår lite mer...?

Jag kan erkänna att jag gick i måndags hem med en klump i halsen och undrade vad fan jag gett mej in på, tyckte jag tagit mej vatten över huvudet och tänkte att det nog är lika bra att lägga ner innan man gort bort sej totalt.

Idag träffade vi våran andra lärare. LIA. Hemskt stor skillnad alltså! Killen pratade långsamt, tydligt och förklarade så man förstod vad han menade! Helt underbrt!
Självförtroendet växte och att hoppa av kändes inte alls behövligt längre, kanske att man klarar det ändå!

Visst ja! Igår var min gamle klasskompis Monika som jag gick med i Sunderbyn och som hann före mej och tog fil kand i sociologi här för ett par år sen, så snäll och levererade hennes böcker till mej. Tack igen vännen, du är en ängel! :)
Så, imorgon blir det råläsning för hela slanten, så man kanske får ett litet hum och vad jag egentligen gett mej in på? ;)



Kommentarer
Postat av: Meriam

kunde inte sagt det bättre själv, pusssss på dej

2010-09-03 @ 08:16:03
Postat av: Anonym

Kom ihåg att en dålig lärare är en dålig lärare - Inte dåliga elever.

2010-09-04 @ 13:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0