Dyra parkeringar.

Igår hann jag få två p-botar inom loppet av ett dygn. Less AB, ja.

Glömde bilen framför porten efter att jag varit och handlat i förrgår kväll. Kom på det då jag gick ut med hunden på sista pissen och såg bilen. Doh. Där glänste den fina lappen under torkarbladet. Jajja, bara svära åt sej själv och sin glömska och gilla läget.

MEN, igår då jag åkte till morsan och pluggade, hade jag lite svårt att hitta parkering då dom gräver upp hela långa raddan av besöksparkeringar utanför henne. Tillslut såg jag att dom lämnat öppet en bit, där typ 4 bilar hade fått plats. Jag såg även en P-skylt uppställd i början på denna lilla lucka. Ställde bilen och såg en bygg-arbetare knalla förbi och frågade han om jag kunde stå där. Japp, det kunde jag.
Hann tänka då jag promenerade upp till morsan att jag kanske skulle ha fotat skylten, utifall att... Orkade inte gå tillbaka så jag gick upp och tänkte att han sa ju ändå att jag kunde stå där.

Några timmar senare kom jag ner. Och vad fan hade jag fått om inte en till p-bot! Arg som ett bi ringde jag poppo blå (som utfärdat den), fick inte tag på dom, åkte runt till station, som minuten innan stängt.
Och idag får jag heller inte tag på dom. Guuuudförbannat!

Rätt ska vara rätt. Jag åkte förövrigt tillbaka till mamma, gick och grävde fram skyltjäveln som nu låg under en pressening och fotade den. Ha! Bevis!



Nu ska jag ringa någon till gång, annars åker jag helt enkelt dit och lever jävul. För nej. Jag kommer inte betala denna bot. Om jag så ska jävlart överklaga till himlen så tänker jag inte göra det!

Kommentarer
Postat av: Moster Lillasyster

Fyfaan vad surt! Ja ring och gnäll till djävulen själv, det där ska du ju inte behöva betala!

Hmh.. Nååå, middag med mama nyss, mycket trevligt. :) Polack-fest imorgon! :D

2010-10-01 @ 22:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0